En blogg med bilder från min vardag tillsammans med en fartfylld och underbar dotter

5 mars 2009

Hinner inte...

skriva här länge känns det som, tiden och dagarna bara rusar iväg. Det kan i och för sig bero på att dopet närmar sig med stormsteg och det är en hel del förberedelse inför det. Ska väl också erkänna att jobbet tar en hel del tid av mn lediga tid då Saga har somnat för natten, som ni vet sover hon ju inte så långa stunder på dagen så det blir kvällen som gäller.

Idag har jag varit riktigt effektiv enligt mig själv..
på förmiddagen var jag nere på illerväge och arrangerade blommorna som ska vara på borden efter dopet då middagen ska vara där nere. Efter det har jag bakat foccatia, dammat, dammsugat, torkat alla golven samtidigt som jag har haft Saga vaken i princip hela tiden. Vad tycker ni om det... när jag var färdig var klockan bara 3. Efter det har prästen varit här och Elsa, Tomas och Hugo och nu sitter jag ganska trött i soffan medans Christoffer tittar på Hv. Kvar på schemat är bara tvätten och lite plock inför morgondagen.
Imorgon bär det nämligen av till stan på morgon för att hämta poslin, potatisgratäng och rödvinssås därefter blir det dukning och fix och don på Illervägen. På kvällen ska vi sedan träffa min kusin med familj som kommer hem idag för att vara medd på dopet, jättekul att träffas, var länge sedan nu. Oj fullt ös imorgon alltså!
Sen är det Lördag och dop med familj, vänner och trevligt kalas för hoppningsvis.

Ha en underbar helg alla....det är Fredag imorgon JIPPI!!
KRAM

2 kommentarer:

- sa...

Du brukar skriva att det känns som om det är fredag hela tiden och jag håller med tiden rusar iväg! Lycka till med allt på dopet nu, spännande!snart får vi boka in en träff! kram

Anonym sa...

Lycka till med lilla Sagas dop idag...kramar Å-P/Ronneby