En blogg med bilder från min vardag tillsammans med en fartfylld och underbar dotter

2 mars 2009

helgen är slut och vardagen är här...

Ja ha då var helgen över och det är Måndag igen...
I lörags var vi inne i stan och handlade lite till dopet som vankas på Lördag på kvällen var vi hos Christoffers föräldrar, Elsa var med oss där det gick superbra, vilken duktig tjej!
Igår firade vi Tomas som fyller år på Tisdag det var trevligt tills Saga fick magknip. Usch och fy vad jobbigt det var, det var första gången hon skrek så hejdlöst i flera timmar. Antagligen reagerade hos på vitlök som jag åt oss Ulla och Gert på lördags kvällen. Det gick inte att få tyst på henne förrens hon skrikit i tre fyra timmar då slocknade hon helt utslagen i mitt knä på mage, Skönt! Så natten har gått ganska bra trots allt hon hade dessutom feber när jag "väckte" henne vid 2 tiden, hon hade då inte ätit sen halv 6 så ni förstå att jag hade ont i mina bröst... men sen ville vi ju inte att hon skulle sova på mage heller, blöjan behövde också bytas för det hade jag inte gjort sen innan tre. Hon somnade om ganska bra, fast hon hade en snorig näsa som irriterade henne. Att hon inte kan bli kvitt sin förkylning någon gång, jag tycker hon varit snorig länge nu. Idag är hon som vanligt igen, skönt att det inte hänger i så länge ändå.... Men jag for så illa när hon skrek så mycket...första gången är ju alltid första gången.

Idag är det två sprutor som gäller på bvc, så det blir lite skrik till idag befarar jag.
Annars är det lite planering inför dopet som gäller...

1 kommentar:

Carolina sa...

Hej

Hoppas att allt är bra med er. Jag ska ha tuppewareparty på onsdag den 11 mars och då är ni välkomna det är kl 18,30. Kram