En blogg med bilder från min vardag tillsammans med en fartfylld och underbar dotter

5 februari 2009

Usch vad tråkigt..

Vad tråkigt...det snöar, jag vill verkligen ha vår nu.
Inte kan jag köra in till Växjö nu heller, inte speciellt lämpligt att ge sig ut i detta snöväder. Usch vad ska vi göra idag då, typiskt när man hade bestämt sig för att köra. Inte kan man ut och gå heller och fördriva tiden på detta sätt, kan kan man väl men jag tycker inte det är skönt alls när det snöar så här mycket. Ja ja vi får väl se vad vi ta oss för....

1 kommentar:

Carolina sa...

Ananaspaj
150 g smör el margarin
1 dl socker
3 del vetemjöl
1 tsk bakpuler
Smält smöret och blanda ner alla torra ingredienser och tryck ut i en pajform

1 burk creme fraiche
2 ägg
½ dl socker
2 tsk vaniljsocker
1 burk krossad ananas (utan spad)

Vispa ihop och blanda ner ananasen och häll över i pajformen och grädda mitt i ugnen på 175 grader i 40 min

mycket gott med vaniljglass till..