En blogg med bilder från min vardag tillsammans med en fartfylld och underbar dotter

18 februari 2009

ännu en dag till ända...

Då var det dags för sjungis idag, alltid lika kul att träffa mammor och dess barn. Det var inte så många där idag då det är lov och massa förkyningar i luften, men det var ganska skönt när det inte var så mycket stoj och stim.
När jag hämtade posten idag så fixk jag Vi föräldrar, gratisexemplar...tack tack. Det passade perfekt för Saga sov ett par timmar när vi kom hem efter sjungis som tär otroligt på krafterna, då passade jag på att läsa, åh vad skönt det var... jag är ju inte så bortskämd med att Saga sover några längre stunder hemma, men idag var det tack vare att hon somnade i vagnen. Jag tycker det är så konstigt.. när jag lägger över henne från att ha somnat hos mig på dagarna så bara vaknar och skriker hon men däremot när det är natt så har det än så länge inte varit några problem.. är inte det konstigt??? Det är ju tur att det går bra på kvällen iallafall, men när jag väl få henne att somna om i sängen på dagarna sover hon max 30min och i vagnen kan hon sova hur länge som helst, tycker så synd om henne för hon har inte sovit färdigt. Kan man göra något åt detta? är det någon som har något tips?

Imorgon bär det av till Kuppramåla till Lina och Cornelia, Felix och Linda ska också följa med. Ska bli superkul att träffa dom igen och komma iväg lite.
Ikväll ska vi gå ner och mäta i köket till våran kommande renovering, på Fredag ska vi nämligen til Kvik igen och rita upp vårat kök och få en prisuppgift på hur mycket kalaset kommer gå på...intressant, eller kanske inte förresten kommer säkert kosta mer än vad vi vill, som vanligt.

Ha dé

2 kommentarer:

Carolina sa...

Ni är så välkomna i morgon alla fyra det ska bli superduper kul. Kul för barnen oxå!
Cornelia gör likdant ibland när jag ska lägga över henne i sängen när hon har somnat hos mig men i vagnen kan hon sova länge länge. Det är nog bara så tror jag :)Jag har iallafall inte kommit på nått bra knep.

Syns i morgon!

Josse sa...

Vad roligt ändå att få välja kök helt själv =) det ska jag med göra om sådär 10 år haha!