En blogg med bilder från min vardag tillsammans med en fartfylld och underbar dotter

25 januari 2009

Sköna Söndag

Igår efter shopping, hv match bar det av till Korrö och Ida ovh Magnus. Vi bjöds på god köttfärspaj med sallad, det blev en trevlig kväll med mycket prat som vanligt. Ida och jag var ju tvungna att prata av oss lite nu när de ska till Thailand i två veckor resan startar på Onsdag, härligt....
Saga och jag tog sovmorgon idag till halv tio, skönt. Tycker faktiskt man kan unna sig det när det är Söndag, som för mig är veckans slappdag, inga krav och måsten en Söndag tack. Så det är precis så våran Söndag ser ut inga större planer för mig utan vi får se vad som händer, ja en promenad ska det bli iallafall. Christoffer däremot hade lite på schemat så som tvätta bilen och fylla på pellets, men det är snart gjort.

Saga har jag nu lagt i sin säng för att sova sin första stund idag, hon börjar faktiskt bli riktigt duktig på att somna i sin säng nu. Skam den som ger sig, jag har har bestämmt mig för att hon inte ska behöva sitta hos oss för att hon ska somna. Nu börjar det ge resultat efter många dagars kamp. Det är riktigt jobbigt att höra när hon gråter och blir tokarg, men men nu hoppas vi att det har vänt.
Vid två månader så upptäcker barnet händerna har jag läst, jag har märkt det på Saga också då hon gärna har händerna i munnen. Annars är hon riktigt duktig på att följa med sina ögon, hennes favoritplats är skötbordet där vi har en mobil som hänger. Skönt att hon följer utvecklingsfaserna.

Kaffe, tack!

Inga kommentarer: