En blogg med bilder från min vardag tillsammans med en fartfylld och underbar dotter

29 januari 2009

En god gärning..

Efter en lugn förmiddag med fix av tvätt m.m. ska Saga och jag gå en runda när hon har vaknat, var så onyttig igår så jag måste ta en extra lång promenad idag. I eftermiddag ska jag göra dagens goda gärning, åka till mormor Doris. Mamma, jag och Saga åker när mamma slutat jobba. Man borde åka och hälsa på henne oftare men det blir inte av, det är ändå ett bit att köra. Jag försöker dock träffa henne när hon är här hos mamma för att det inte ska vara så långt mellan gångerna och för att ångesten ska bli allt för stor. Men idag blir hon nog glad när vi kommer till hennne och fikar och pratar lite.

Idag ska jag ta tag i babyproffsen igen, dom har ju lovat mig en ny vagn i Januari så det börja verkligen bli hög tid. Att man alltid ska behöva ringa och och tjata på dom, inte svarar dom i telefon heller fruktansvärt irretareande. Jag har nämligen fått fel årsmodell på min vagn, jag har köpt och betalat för en 09 men fått en 08, dåligt. Lägg därtill att jag inte fåt min åkpåse som jag beställde tillsammans med vagnen den 22augusti jag har inte heller fått bäddsättet som jag har beställt innan Saga föddes! Ni kanske förstår att jag inte höjer den butiken till skyarna precis, jag vill såklart ha mina saker jag har beställt och betalat för. Inte nog med detta så fick jag inte den sängen som jag skulle köpa, jag hade bett dom lägga undan en men det hade dom inte... Så när mamma och jag skulle hämta sängen så fanns det ingen till mig, jag trodde jag skulle explodera!Men då fick dom krypa till korset och ge oss en för samma pris som den jag egentligen skulle haft. Nej på babyproffsen i växjö ska jag inte handla något mer, när väl allt detta är uträtt.
Då får jag börja ringa till dom nu...förhoppingsvis får jag tag i daom innan dagen är slut.

Har en bra dag!

2 kommentarer:

Carolina sa...

Lycka till med Babyproffsen!!
Då ska inte jag heller handla där mer, fast Babyproffsen i Kalmar är riktigt bra!
Kram

- sa...

Men gud vilket strul, sånt skit orkar/vill man inte hålla på med!! Hoppas du får dina saker snart! kram kram