En blogg med bilder från min vardag tillsammans med en fartfylld och underbar dotter

19 januari 2009

Måndag

Efter en timmes promenad har jag äntligen fått tid att blogga. Idag är det dags för Sagas första läkarbesök klockan 13.45, hoppas verkligen att det går bra så Christoffer är snart på väg hem, lyxigt värre.. tänk om man hade det så varje dag. Annars blir man rätt trött på detta tråkiga väder man blir inte sugen på att ta tag i någonting. En sak jag måste göra idag är att göra mig oskyldig på byn, jag har både klippt mig och handlat tröja på kredit. Det är så lätt att man glömmer om amn inte gör det direkt.
Ev ska vi köra en runda in till Växjö i eftermiddag, Christoffers pappa ligger på lasarettet i Karlskorna och eventuellt skulle han få komma till Växjö eller skulla han faktiskt få komma hem. Han har en förträngning på ett blodkärl.

Saga har nu kommit på att hon har armar och ben som kan röra på sig, häftigt. Detta vill hon allra helst visa när hon ska sova till hennes mammas stora förtret. Hon är jättetrött, blundar och sover nästan när dessa armar och ben börja på att sprattla. Vet inte vad jag ska göra över en timme och lägga henne och det är inte ens säkert att man lyckas få henne att somna i sin säng. I natt var det dessutom svårt att få henne att somna om efter det hon hade ätit, det har aldrig varit några problem tidigare, väldigt frustrerande. Detta pga allt sprattlande och inte att förglömma alla ljud som denna lilla tjej ger ifrån sig, tror ibland det är en stor karl som ligge bredvid en. Hoppas snart hon stillar sig för både hennes och min skull.

Dags för att byta fjärde bajsblöjan idag...

3 kommentarer:

Josse sa...

Hej Anna.
Läste i min gravidbok att sprattlandet som är ofrivilligt har de från sina upplevelser i magen då de gör likadana rörelser ;).
Skulle du kunna maila mig receptet från i lördags?? Det var supergott. erica@piggelinen.se Kram

Anonym sa...

Så stor hon blivit, härligt att se, hoppas du är hemma vid nästa träff i " SYMÖTET" så jag hinner titta in innan. Kram Åsa Ronneby

Carolina sa...

Hej. En ny fas i livet bara, du ska se att det ordnar sig det oxå. Det är ju mycket som händer hos lilla Saga nu.
Detta väder är nog det tråkigaste som finns, inte ens skönt ute, bara halt och blött.
Hoppas att det blir bättre i slutet på veckan eller i början på nästa, då kan ni väl komma ut på en liten fika och kanske på en promenad.

Kramar från Lina och Cornelia

(vilket fint kort på Saga)