En blogg med bilder från min vardag tillsammans med en fartfylld och underbar dotter

28 april 2009

Trevlig förmiddag

Idag har jag och saga varit ute och promenerat med Sara, Melvin, Jenny, Anton och Annie på förmiddagen, efter promenaden blev det n välförtjänt fika här i vårat uterum...superskönt. Jag är så glad att vi byggde detta och att det är färdigt nu nör nästa projekt snart börjar, köket mums vad kul det ska bli. Ännu bättre kommer uterummet bli då när köket är färdgt för då behöver vi inte springa en trappa upp varje gång vi ska hämta något, ja det är verkligen bara prositivt med den kommande renoveringen. Linda och Felix var också sugna på fika och sällskap så de dök också upp, superkul och jättetrevligt alla! Det är så här man vill att sin föräldraledighet ska vara, gå lite fika mycket och framförallt umgås med underbara människor som också är mammalediga med sina underverk! Sen att vädret är hur skönt som helt skadar ju inte heller, sitter nu och bloggar i uterummet när Saga sover...ibland har man faktiskt det riktigt riktigt bra.
Dessutomhar Saga bara varit vaken två gånger inatt så man känner sig riktigt pigg.
Ikväll kommer Tore och Monica hit, det är ett sent tack för att Tore hjälpte till med vårat staket. Mamma och pappa kommer också och så Elsa och Hugo för Maria och Tomat behövde köra in till stan för att uträtta lite snabba ärenden, och visst går det betydligt snabbare utan barn... Jag ska bjuda på smörgåstårta som jag beställt från biggans och så har jag bakat kladdkakemuffins från lailas bakbok så det blir nog smarrigt värre. Skönt att inte behöva stå och laga mat hela dagen så fort man ska ha lite gäster.

Ha det skönt i värmen!

Inga kommentarer: