En blogg med bilder från min vardag tillsammans med en fartfylld och underbar dotter

18 maj 2009

Måndag och dystert väder

Man blir verkligen seg när det är sånt här väder, men ifs så är jag hostig och har lite huvuvärk som inte gör det bättre. Saga och jag har varit på babysim på färmiddagen, vi har gjort vanliga dyk, torped tyk och så även dyk från kanten och det gick kanon bra. Snart kommer Sara och Melvin hit på fika ska bli kul, vi har inte träffats på länge.

Helgen har varit bra i Lördags var vi på fotboll sen i Lessebo och grillade det var kanon. Igår så var det hemmadag, jag storstädade inne och Christoffer städade källaren så det blev så fint överallt. Till helgen börjar vi äntligen på våran efterlängtade renovering, JIPPI! Det passar perfekt när det är långhelg och allt. Tapeter till vardagsrummet har jag bestämt men de andra rummet och hallen återstår, köket tycker jag är svårast det ska var tidlöst samtidigt som jag vill att det ska hända något, christoffer vill inte ha för mycket vitt heller.

Annars i veckan har inte något bestämt, hade så gärna träffat Lisa och Ella någon dag det var alldeles för länge sedan men vi får se....

Nu har Saga ätit majspure för första gången och det var smaskens....

1 kommentar:

- sa...

Varför är alla killar så rädda för vitt??? Vi vill träffa er också, ni skulle ju ringa!!:) Denna veckan är det lite mycket men kan vi inte bestämma en dag nästa vecka? Vi har inget bokat ännu så länge...;) kram kram