En blogg med bilder från min vardag tillsammans med en fartfylld och underbar dotter

24 maj 2009

Dålig uppdatering

Det har verkligen varit dålig uppdatering här, men helgen har gott i ett hela tiden. I Fredags var jag som sagt inne i stan och umgicks med mina arbetskompisar, himla kul och konstigt att träffa dom. Man har svårt att förstå att man har träffat dom varje dag under så lång tid och nu har man lämnat det "livet" bakom sig, men det känns som man snart ska börja jobba igen med tanke på hur snabbt tiden går. Saga hade jag med mig så någon kvällsaktivitet blev det inte i stan.
I Lördas var det renovering som stod på schemet likväl som i Fredags, det har gått bra så till vida att allt är rivet men tyvärr har vi stött på lite problem på vägen. De väggar vi ska riva är givertvis bärande, vissa visste vi om andra inte. Men sen var det vatten rör i en vägg och lite annat " krabb" så lite motigt har det varit. Men vi ska ta hit snickare och rörmokare så får dom lösa problemen åt oss bara tråkigt om vi behöver knacka upp badrummet här uppe som vi inte hade tänkt göra något med. På kvällen var vi bjudna till Jonas, Ki och Benjamin, jätte trevlig med god mat och massa prat om renovering och hus...inte så kontigt va.
Idag har Christoffer varit hemma hon sina föräldrar och hjälp dom meddans han var där så var Saga och jag ute och gick en lång runda och sen var jag i Korrö och åt gott. Jag var givertvis inte själv i Korrö, vi firade morsdag en vecka för tidigt för mamma ska hjälpa Sara att flytta nästa helg. Vi var mamma, pappa, mormor, farmor, farfar, barbro, maria, elsa, jag och saga.

Det var en sammanfattning över helgens aktiviteter....

Inga kommentarer: